marți, 12 ianuarie 2021

detalii de viata crestina


 "Unui creștin nu trebuie să i se spună să se roage, nu trebuie să fie învățat.

Pentru că rugăciunea te naște ca și creștin. Te naști creștin datorită rugăciunii.
Cel care nu se roagă și aici mă refer la rugăciune, nu la pravile, nu este creștin .
Oricine poate să ia un acatist și să-l citească și să treacă timp mult fără rugăciune doar cu acatiste .
Cunosc pe cineva care se punea în genunchi și îi spunea lui Dumnezeu tot ce făcea .
O dată nu mai avea cizme. I s-au rupt cizmele.
Și îi zise lui Dumnezeu :
Doamne mi s-au rupt cizmele, nu mai am cizme, îmi intră apă în ele , ajută-mă !
Vă dați seama ce rugăciune avea !?
După ce isi făcea pravila se punea și îi spunea lui Dumnezeu tot ce făcuse în ziua aia.
Uite Doamne am fost acolo , am rezolvat aia, m -am enervat pe ăla de la ghișeu . Te rog iartă-ma . Am venit acasă , am pus murături, dar nu au ieșit cum vroiam, am avut gândul ăla , am avut simțirea aia.
Te rog iartă-mă , că m-am gândit atât de puțin la tine azi .
Toate , toate .
Și tot așa , zilnic .
Asta înseamnă rugăciune , să vorbești cu Dumnezeu , să îl implici pe Dumnezeu în viața ta.
Să îi spui tot, și cu bune și cu rele , și uite așa ajungi să și plângi pentru greșeli , pentru păcate , uite așa ajungi să plângi și pentru ceilalți, să iei asupra ta și păcatele lor . Și uite așa ajungi sa ai adevărata viață duhovnicească și să îl trăiești pe Dumnezeu, să ajungi să Il cunoști .

La fel ca într-o prietenie . Asta înseamnă , să îl implici pe celălalt în viața ta, nu cu like-uri , pe facebook , ci în viața ta reală .
De fapt cine e învățat așa cu Dumnezeu, așa procedează și cu ceilalți.
Se zbate, dă semne , uite asta , uite cealaltă , îl implică pe celălalt în viața sa.

Răceală asta sufletească , individualismul ăsta ,egoismul ăsta , mândriile acestea ieftine , de fapt , " lipsa timpului " cum îl numesc oamenii , îl țin pe Dumnezeu într-un ignor , pentru care se va cere socoteală.
La fel și intr-o prietenie , dacă e prietenie.
De aceea, ce seamănă omul aia culege. Dă superficialitate , superficialitate primește, pentru că toate aceste comportamente arată starea interioară si locul unde se raporteaza în fața lui Dumnezeu. "

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu